Dressyrpass

Idag var jag äntligen till stallet igen och fick rida Jim. Vädret var kanske det inte roligaste då det regnade och blåste en hel del men det tänker man inte på när man rider sen. Började att värma upp med det jag vanligtvis gör att jag börjar i skritt och ställer utåt och inåt och ser till att jag får med mig yttersidan innan jag går vidare till nästa gångart.
 
Sen började jag öva halter och övergångar. Gjorde först i skritt så att jag skrittade och gjorde som en rektangel på ridbanan och gjorde halt före och efter hörnet. Gick bättre en sist jag prövade det även om han fortfarande är för seg i reaktionen. Sen gjorde jag lite olika varianter med trav-skritt, trav-halt och sen övergick jag mer till volt och arbetade med snabba övergångar speciellt trav-galopp. Märktes att Jim blev rätt trött av det hela men gick snabbt igenom i galopp och trav att han lyssnar på ordentliga halvhalter.
 
Sammanfattningsvis så blev han lite bättre på övergångarna, reaktionerna är fortfarande för långsamma men det blir bättre, lättast är det uppåt. Däremot märks det att det är nyttigt för honom då han var riktigt mjuk och fin även om man fick rida rätt mycket då han blev lite segare i kroppen i slutet.
 
Bilderna är tagna av Amanda.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0