The week

Veckorna går snabbt just nu och det känns inte som jag alltid händer med. Men såhär har min hästvecka sett ut hittils.
 
Söndag

Skrittade ut med några andra från stallet till en åker. Först skrittade vi självklart fram först. Sen började jag arbeta med travövergångar och sen att försöka jogga honom, göra små tempoväxlingar för att få han uppmärksam. Rulla på i lite lugnare galopp.
 
Ju mer han kom igång, desto mer hyperaktiv blev han. Ärligt talat en liten tickande bomb var han. Jobbade mycket med galoppfattningar från skritt, han tog skänkeln mycket bra men däremot blev han väldigt nochalant mot bettet. Han ville bara springa, springa. Men kul tyckte han att det var, också kul att se när han har sån glädje och spänst.
 
Janina fick även pröva Jim lite, kan nämna att hon tyckte att hans galopp var hans bästa gångart, vilket är bra då galoppen kan vara svår att förbättra. I skritten och traven blev han lätt ur takt när han blev så taggad och spände sig.
 
Måndag

Red ut med pappa som sällskap. Var kanske ute i lite över en timma, körde hårt pass med trav och galoppintervaller. Skötte sig oftast bra för att vara utan sällskap. Blev väldigt taggad och stark under denna tur, blev också nu väldigt nochalant mot bettet i avsaktningar. Sista avsaktningen blev bra, men har lite funderingar hur vi skall fortsätta uteritterna för att slippa dragkamper.
 
Föll av i slutet, då Jim blev livrädd för en joggare som kom bakifrån, han stack och jag föll av. Släpades efter en liten bit, så har endel blåmärken och skrapsår men skadade mig tack o lov inte mer. Jim sprang hela vägen hem (han är oskadd), men Jossan var i hagen då och fångade snällt honom. Sen fick han skrittav av för hand då han var så på tårna.
 
Onsdag

Red på banan och hade som plan att se till att han gick framåt bra, vilket han gjorde i princip hela tiden. Han har blivit mycket piggare, vilket är trevligt på banan men svårare ute. Är inte nöjd över min prestation, men ett helt okej pass egentligen. Tränade främst på övergångar, särskilt från galopp ner till trav på volt , fyrkanten och snett igenom. Försökte göra dem väl förberedda och mjuka, blev bättre men vart dock inte riktigt nöjd. Var ett lite längre pass, men bra för killen så han får jobba bort sin överskottsenergi. Jobbade även del på volt att öka o minska i trav och galopp.
 
 Vi blev fotade på åkern, så bilder dyker upp när jag får dem. 

 
 
 
 
Eva
2012-10-11 @ 10:09:58
URL: http://evahagelberg.blogg.se/

Jag vill se uppdatering! :D

Svar: Skall försöka få ordning på headern och när vi är igång igen kommer det :D
Emilia Kinnunen




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0